Protokół
Publiczna Prezentacja Projektu ”EZD RP – elektroniczne zarządzanie dokumentacją w administracji publicznej”.
W ramach działania 2.2 „Cyfryzacja procesów back-office w administracji rządowej POPC na lata 2014-2020” w dniu 08.08.2018 r.
1 |
Piotr Brychczyński |
Fujitsu |
2 |
Tomasz Symonides |
Fujitsu |
3 |
Tomasz Matysik |
CA Consulting S.A. COMARCH |
4 |
Wiktor Gwiazdowski |
CA Consulting S.A. COMARCH |
5 |
Filip Kwiatek |
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny |
6 |
Karolina Rzańska |
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu |
7 |
Karolina Procelewska |
Bezpieczne IT sp. z o.o. |
8 |
Sławomir Kopka |
Bezpieczne IT sp. z o.o. |
9 |
Bolesław Szafrański |
Wojskowa Akademia Techniczna |
10 |
Bianka Sarnowska |
NASK PIB |
11 |
Marta Romaniuk |
NASK PIB |
12 |
Małgorzata Gawryś |
NASK PIB |
13 |
Julia Ostapiuk |
NASK PIB |
14 |
Mariusz Cichy |
Comarch S.A. |
15 |
Grażyna Zych |
NASK PIB |
16 |
Anna Grzeszczak |
NASK |
17 |
Tomasz Chabior |
NASK |
18 |
Andrzej Tomiak |
NASK |
19 |
Marcin Fiutko |
NASK |
20 |
Ewa Twardowska |
NASK |
21 |
Paweł Matys |
NASK PIB |
22 |
Karol Piecek |
|
23 |
Magdalena Sawicka |
Podlaski Urząd Wojewódzki |
24 |
Mariusz Madejczyk |
Podlaski Urząd Wojewódzki / Ministerstwo Cyfryzacji / NASK PIB |
25 |
Sławomir Zych |
NASK PIB |
26 |
Joanna Dudzińska |
NASK PIB |
27 |
Justyna Sikorska |
NASK PIB |
PORZĄDEK PUBLICZNEJ PREZENTACJI PROJEKTU
1. Powitanie uczestników oraz informacja o przebiegu i celu spotkania
2. Informacja w sprawie zasad obowiązujących podczas prezentacji publicznej
3. Prezentacja projektu w oparciu o prezentację PowerPoint, stanowiącą załącznik do protokołu
4. Pytania i Odpowiedzi
PRZEBIEG PREZENTACJI PUBLICZNEJ PROJEKTU
Prezentację przeprowadzili, zgodnie z przedstawionym poniżej porządkiem:
- Mariusz Madejczyk – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy, Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
- Magdalena Sawicka – Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
- Sławomir Zych – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy
W trakcie prezentacji założeń projektu zaprezentowane zostały następujące informacje:
- Założenia projektu EZD RP
- Okres rzeczowej realizacji
- Koszt realizacji projektu
- Organizacja projektu EZD RP
- Kierownictwo projektu EZD RP
- Użytkownicy EZD RP
- Zdiagnozowane potrzeby
- Cel projektu EZD RP
- Cele szczegółowe projektu
- Produkty projektu EZD RP
- Podstawowe moduły systemu EZD
- Kluczowe komponenty architektury rozwiązania
- Widok kooperacji aplikacji
- Kamienie milowe projektu
- Wskaźniki projektu EZD RP
- Planowane zamówienia publiczne
SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI DYSKUSJA PO PRZEDSTAWIENIU PREZENTACJI
Czas |
Pytanie w trakcie spotkania |
Pytający |
Odpowiedź |
Min. 41:50 do 42:15 |
„Ja mam dwa pytania, pierwsze, do Pana Mariusza Madejczyka, mówił o pewnych granicach tego systemu, czy można by od strony funkcjonalnej, powiedzieć jakie kryterium będzie wskazywało na te granice systemu?” |
Bolesław Szafrański – Wojskowa Akademia Techniczna
|
System EZD RP, to system zdefiniowany w instrukcji kancelaryjnej umożliwiający dokumentowanie przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw – system kancelaryjno-archiwalny. 10-letnie doświadczenie wdrożeniowo-rozwojowe wskazuje na dodatkowe kierunki rozwoju dla tego typu systemu w celu dostarczenia użytkownikom wygodnego narzędzia do codziennej pracy bez konieczności zastosowania rozwiązań systemów typu ERP. Rozbudowane API umożliwi integrację z innymi systemami dziedzinowymi. Z doświadczenia Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego wynika, że umocowanie systemu EZD, jako naturalnego integratora systemów w podmiocie jest pożądane i daje możliwość z jednego miejsca w jednym narzędziu dawać dostęp urzędnikom do różnego rodzaju artefaktów i informacji państwowych. |
Min. 42:15 do 42:58 |
,,Drugie, sam tytuł jest taki, że to jest do zarządzania dokumentacją elektroniczną, czy to bo jakby ogranicza funkcjonalność tego systemu, bo z wypowiedzi merytorycznej, to Pani Magdalena przedstawiła, wynika, że ten system ma wspierać obsługę zadań publicznych, których tylko elementem jest gromadzenie i jakby, gromadzenie i utrzymywanie tej dokumentacji, bo to dokumentacja jest skutkiem obsługi zadań publicznych, czy zgodził by się pan z taką interpretacją, którą tam przed chwileczką przedstawiłem?" |
Bolesław Szafrański – Wojskowa Akademia Techniczna
|
Nomenklatura EZD, wywodzi się z rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjne, i wskazuje, iż jest to system do elektronicznego zarządzania dokumentacją (także papierową), a nie tylko dokumentacją elektroniczną. |
Min. 46:50 do 47:25 |
„Ja mam pytanie odnośnie tej aplikacji migracyjnej czy będzie ona obsługiwała też komercyjne systemy do ezd ?” |
Karolina Rzańska – Wielkopolski Urząd Wojewódzki
|
Aplikacja będzie miała wbudowane mechanizmy, umożliwiające automatyczne migrowanie danych z systemów państwowych: EZD PUW i eDok. Przewiduje się możliwości udostępnienia aplikacji firmom komercyjnym, które na Państwa zamówienie będą mogły dokonać migracji.
|
Min. 47:25 do 48:30 |
,,…I drugie pytanie jeszcze o pilotaż, z tego co zrozumiałam, co mówił Pan Sławomir, czy właśnie rada użytkowników jest też instytucjami?”
|
Karolina Rzańska – Wielkopolski Urząd Wojewódzki
|
Rada użytkowników została powołana przez Ministra Cyfryzacji i skupia reprezentantów różnych instytucji.
|
,, Czyli generalnie rada użytkowników jest oddzielna niż instytucje wybrane do pilotażu, a czy ta lista instytucji została już ogłoszona czy jeszcze państwo wybierają?”
|
Karolina Rzańska – Wielkopolski Urząd Wojewódzki
|
Instytucje, które będą brały udział w pilotażu systemu, jeszcze nie zostały wybrane. Planuje się tego dokonać do końca sierpnia br. W ramach pilotażu nie tylko planuje się testowe wdrażanie system EZD RP w jednostkach pilotażowych, ale również przy współpracy z Radą Użytkowników w ramach testów prototypu systemu, weryfikacji jego poszczególnych funkcjonalności, wytworzonych modułów.
|
|
Min. 48:30 do 50:30 |
,, Ja chciałem się podpytać o składnik kosztorysu, gdy Pan wrócił do slajdu, moje obawy wzbudza jedna pozycja, ………(w tle ,,przedostatni”)……., pilotaż będzie obejmował 16 podmiotów i w poz. 5 zdaje się to był ten koszt realizacji tego pilotażu obejmował zdaje się pół miliona złotych , czyli 15 podmiotów wychodzi raptem 40 tys. na podmiot”
|
Sławomir Kopka - Bezpieczne IT sp. z o.o. |
To nie są tylko koszty związane z wąsko rozumianym pilotażem prototypu, ale też koszty związane z prowadzeniem warsztatów, spotkań Rady Użytkowników, spotkań edukacyjnych, przedstawicieli jednostek administracji rządowej planowanych w okresie 3 lat realizacji projektu. |
,,Bo pilotaż wykonuje NASK czy pilotaż realizują instytucje we własnym zakresie?” |
Sławomir Kopka - Bezpieczne IT sp. z o.o. |
NASK. Większość prac wykonana zostanie przez pracowników NASK. Są to kwoty, przeznaczone na opłacenie prac zespołów szkoleniowo-wdrożeniowych oraz koszty związane z obsługą tych wydarzeń. |
|
Min. 50:30 do 51:53 |
,, Ja chciałbym zapytać o ten budżet, który jest tu przedstawiony bo po około 35 milionach a tu jest tylko część i gdzie jest pozostała część?” |
Wiktor Gadowski - COMARCH |
To jest połowa, druga połowa to zespół , który jest budowany w NASKu, składać się będzie z 3 części: części merytorycznej, części programistycznej- deweloperskiej, części administracyjnej, czyli osób, które będą budowały i utrzymywały usługę chmurową. |
„Czyli punkt pierwszy obejmuje też samą aplikację, tak?” |
Wiktor Gadowski – COMARCH |
Nie. To są koszty infrastruktury chmurowej. |
|
,,Czyli nie wiem czy dobrze rozumiem, że jakby system, ta aplikacja będzie budowana w NASK-u?” |
Wiktor Gadowski – COMARCH |
Tak |