Zgłaszanie naruszeń prawa

Zgłaszanie naruszeń prawa

Na podstawie Ustawy z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów,  NASK-PIB zapewnia następujące kanały dokonywania przez sygnalistów zgłoszeń naruszeń prawa:

  1. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: sygnalista@nask.pl, lub;
  2. za pośrednictwem listu sporządzonego w formie pisemnej na adres do korespondencji: NASK-PIB, ul. Kolska 12, 01-045 Warszawa, skierowanego do Zespołu ds. naruszeń, z dopiskiem „Zgłoszenie wewnętrzne” lub innym podobnym dopiskiem pozwalającym na zidentyfikowanie listu jako Zgłoszenia wewnętrznego.

NASK-PIB dopuszcza składanie zgłoszeń anonimowych.

Zgłoszenie może dotyczyć naruszeń wskazanych w art. 3 ust. 1 Ustawy z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20240000928/O/D20240928.pdf

 Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy, jeżeli są one znane sygnaliście:

      1. szczegółowy opis zaistniałych faktów;
      2. datę i miejsce, w którym nastąpiło zdarzenie lub datę i miejsce pozyskania informacji o naruszeniu prawa;
      3. dane osobowe i rolę osób zaangażowanych lub elementy, które mogą umożliwić ich identyfikację;
      4. wskazanie dokumentów, które mogą potwierdzić zasadność zgłoszonych faktów;
      5. wskazanie osoby i/lub komórki organizacyjnej NASK-PIB, której dotyczy zgłoszenie.

NASK-PIB potwierdza przyjęcie zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, chyba że sygnalista nie podał adresu do kontaktu. Zgłoszenie jest rozpatrywane zgodnie z Ustawą z dnia  14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów  oraz Wewnętrzną procedurą dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w NASK-PIB.

Medatdane

Data publikacji 24.09.2024
Podmiot udostępniający informację:
NASK BIP
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Rakowska Weronika
do góry